Alinda, Magyarul Balóval, HVG, Kreatív, Szeretlek Magyarország, Digital Hungary – a nagyobb interjúk.

Magyarul Balóval, RTL, 2017.12.01, Kovács Zoltánnal, az ÉS főszerkesztőjével

 

 

Alinda, 2017.11.21., HírTV, Balavány György újságíróval

 

HVG-interjú

Miért ne lehetne összehozni egy új online újságot, harmincezer előfizető egyáltalán nem sok – kérdez vissza a vasárnap bejelentett új projektje, a Politis kapcsán Dudás Gergely. Az Index volt főszerkesztője szerint nem szabad arra várni, hogy majd Brüsszel vagy Washington ismét elindítja a Szabad Európa Rádiót, hanem cselekedni kell, ahogy az a volt iskolaigazgató, aki az állami rendszerből kilépve indít egy csodás tanintézményt. Dudás a hvg.hu-nak először beszélt arról, mit ért a megértés-projekt alatt, és mikor kezdi el a toborzást. (>>>A teljes cikk>>>)

Szeretlek Magyarország: A magyaroknak szüksége van egy újságra, ami nem a hirdetőnek és a politikának akar megfelelni

Dudás Gergely, az Index egykori főszerkesztője 300 millió forintot szeretne összegyűjteni a Politis elindításához. (>>>A teljes cikk>>>)

Kreatív: Interjú az előfizetéses híroldalt indító Dudás Gergellyel

Politis.hu, azaz állampolgár néven indítana új, előfizetéses közéleti híroldalt Dudás Gergely, az Index idén lemondott főszerkesztője. Az induláshoz szükséges 30 000 előfizetőt az Indiegogón toborozza vasárnap este óta, amikor kirakott a tervről egy videót, ezt vagy az indiegogós leírást érdemes megnézni az interjú előtt. Arról beszélgettünk, miért nem lehet szerinte többet kihozni az ingyenes tartalommodellből, miért a 2018-as kampány után indulna az újság, miért Ausztriába jegyezte be az adományokat gyűjtő háttércégét, és hol ül most az a 30 újságíró, hol van az a 30 ezer előfizető, akikre a terv épül. (>>>A teljes cikk>>>)

Digital Hungary: Ha Szlovákiában működik, nálunk miért ne!? – közösségi finanszírozással indít a Politis

Az online előfizetőkre építő Politis.hu nem csak tartalomban, de üzleti modellben is újítana a magyar médiapiacon. Az index.hu korábbi főszerkesztője szerint olyan közéleti lapra van szükség, ahol az újságírók cikkek írásával töltik az idejüket, és nem lájk-vadász bugyuta vagy hatásvadász cikkek másolásával és átvételével. Ez nem csak az újságírók számára lehet fontos, hanem a hirdetőknek is.
(>>>A teljes cikk>>>)

Médiapiac: „Itt ki van téve minden az asztalra” – Dudás Gergő a Politisről

Ez azt jelenti, hogy elzárkózol a reklámoktól?

Dehogy. Korábban volt egy fal a médiában a sales és a szerkesztőségek között, ami az elmúlt években leomlott. Nem zárkózom el a hirdetésektől, mindössze azt mondom, húzzuk fel újra ezt a falat. Ma szakmai konferenciákon főszerkesztők, hirdetők, ügynökségek beszélnek arról, hogy a fal lebontása egy win-win-win szituáció, a hirdető, a kiadó és az olvasó is nyer. És újságírói generációk nőnek fel úgy, hogy ez természetes. Büszkék arra, hogy a hirdető igényeihez illeszkedő, vagy egyenesen hirdetői tartalmat készítettek. Hát ne legyen természetes!

Ebben van egy nagy adag idealizmus.

Kétségtelenül. De nem adhatjuk fel teljesen az ideáinkat, mert akkor mi marad?

(>>>A teljes cikk>>>